Saras vardag
JAN
2013

Hej hallå! Igår hade vi vår första heldag i Chicago. I Las Vegas hade vi vårväder och sol hela tiden, igår var det minusgrader och snöade lite lätt här i Chicago. Idag är det däremot sol :)

Hotellet vi bor på, The Palmer House, ligger på East Monroe Street och är verkligen en fullträff när det kommer till läget (en fullträff annars också, det är superfint!). Igår tog det oss typ två minuter att gå till Millennium Park där The Cloud Gate ligger (kanske mer känd som "bönan"?). Vi vandrade omkring i staden, och jag gillar Chicago! Idag tänkte vi spana in Chicago från ovan, genom att åka upp i USA's högsta byggnad, The Willis Tower. Där har de ett glasgolv som går ut rätt över staden. Är nog rätt coolt att stå och titta ner där! Vi tänkte åka upp där både på dagen och kvällen, är ju så fint att se hela staden på kvällen också med alla ljus.

Här kommer lite bilder från igår:

Orädda ekorrar överallt! :)

Bönan :)

Mysigt inne på hotellet :)

Läst 9343 ggr Kommentarer Kommentera

Hej allihopa! Nu har vi landat i Chicago och checkat in på hotellet. Klockan är efter halv ett på natten här, så ska sova snart, men först måste jag berätta vad jag gjorde idag! :) Förra året när vi var i Las Vegas så hoppade jag fallskärm, skydive, och idag innan vi åkte till flygplatsen gjorde jag ett skyjump! :) Jag hoppade alltså från Las Vegas högsta byggnad, hotellet The Stratosphere, i en lina! Det var från 108 våningen, 260 meter ovan marken. Det gick jättefort och var superkul!! Jag har det dessutom på film då jag hade en kamera på handleden :) Check it out!

Läst 9559 ggr Kommentarer Kommentera

Klockan är strax innan sex på morgonen här i Las Vegas nu. Jag vaknade lite innan fem, gick på toa, försökte somna om, men hamnade visst här vid datorn istället. Har laddat upp filmen nu från tolvslaget när alla fyrverkerier börjar skjutas upp från taken på några av de största hotellen i Las Vegas. Det var så häftigt och vackert! Det var dessutom riktigt coolt att stå längst ut på balkongen och räkna ned till tolvslaget i kör med massa andra människor :)

Vackert, va? :)

I eftermiddag ska vi lämna Las Vegas, och Fredrik och jag ska själva flyga vidare till Chicago. Jag är supertaggad, då Chicago är en stad jag velat besöka länge. Jag har bara hört massa gott och när jag själv har tittat på bilder och läst på nätet så har jag bara längtat dit! Ska bli jättekul!! :) Vi kommer stanna där i fyra dagar, och sent på lördag kväll går flyget från Chicago till Köpenhamn där vi byter till ett flyg till Göteborg.

Vistelsen här i Las Vegas har varit jätterolig, och det har varit kul att ha åkt med två kompisar den här gången också. Mycket trevligt sällskap! Dock är jag glad att Fredrik och jag var här förra vintern också, i tio dagar den gången, för då fick vi gjort så otroligt mycket mer! Den här gången har det mest blivit restaurangbesök och shopping, inte så mycket sightseeing, vilket jag älskar. Som sagt, tur att jag har "gjort" den här staden innan!

En liten update om hur det går hemma med hästarna
kanske är på sin plats också? Tanken var att Hedda skulle få vila i dessa tio dagar som jag är bortrest, men som vanligt blev hon en riktig surkärring och sparkade i väggarna och bar sig åt. Hon är väl för rolig, finns nog ingen häst som hatar att vila så mycket. Så mamma har snällt fått både longera och rida ut på henne för att slippa hennes olater och sura miner. Hon är för snäll, min älskade mamma. Utan henne hade jag aldrig kunnat göra alla dessa resor som jag gör! Att hon dessutom håller igång ena hästen åt mig, fastän hon egentligen inte behövt, är för snällt!

Marco har haft vila sedan början av december, och han verkar också bli lite rastlös nu. Mamma hade tagit Rivica direkt från hagen upp till paddocken för att tömköra, och då hade hon lagt hennes täcke i kanten av hagen. Tre sekunder senare hade Marco grabbat tag i täcket och lekt hej vilt med det både genom att bita och trampa på det. BusMarco i sitt esse!

Mamma lät honom springa i paddocken häromdagen, och det hade tydligen gått undan med flera bocksprång. Jag lär alltså få hålla i mig när jag ska börja rida honom på söndag när jag kommer hem. Hjälp... Men jag längtar ändå! :)

Läst 9533 ggr Kommentarer Kommentera

Gott Nytt År från Las Vegas! :) Det blev en toppenkväll igår på nyårsafton! Vi åkte till hotellet The Palms som ligger några gator bredvid Las Vegas huvudgata. Där åt vi först middag på N9NE Steakhouse, sedan åkte vi upp till Ghostbar på 55:e våningen och firade in det nya året! Där hade de en jättestor balkong, och vi stod längst fram när alla fyrverkerier smällde av vid tolvslaget. Vi hade utsikt över hela Las Vegas huvudgata och från några av de största hotellens tak sköt de upp massor av fyrverkerier. Sååå vackert! :)

På middagen :)

Kvällens klänning! :)

Konfetti regnade ner över oss lite då och då :)

Filmade även fyrverkerierna, så det kommer upp inom kort! :)

Nyårspuss!

Utsikten går inte att klaga på!! :)

Det blev ett riktigt lyckat nyårsfirande! :)

Läst 9291 ggr Kommentarer Kommentera
Sida: « första « föregående 1 2 3 4 5

Här får du följa Sara Ekmans vardag. Det är hästar, resor och allt däremellan.

Maila Sara

Till bloggen

Här hittar du alla våra husbloggare

Arkiv

Ansvarig utgivare: Marit Nordkvist

Kundtjänst: info@hippson.se

Adress: Gamla Brogatan 11, 111 20 Stockholm

Hippson är sajten med inspiration, kunskap och nytta för dig som ryttare och hästägare. Här publiceras dagligen nyheter, reportage, frågespalter, expertsvar, ridövningar och snackisar från hela hästvärlden. Hippson ger även ut flera populära ridövningsböcker med konkreta tips och steg-för-steg-instruktioner.