Hästskötarbloggen
DEC
2011

Som sagt tillbaka på jobbet och träningsverken sitter som ett smeck i mage, rumpa och ben. Jag har inte ridit på ett tag och efter två veckors semester så är inte direkt kroppen i bästa trim. Men träningsverk är faktiskt en ganska en skön känsla då känner man att man jobbat även om det är ett projekt att bara ta sig ur sängen :)

Jag är fantastikst laddad inför nästa säsong och vill att tävlingarna ska börja NU, men ja jag får väl hållas ett tag till. Känns himla kul nu när våra fantastiska 7 åringar blir 8 och kommer få visa upp sig i ännu ett snäpp svårare klasser vilket jag verkligen tror at dom är redo för.

Även Camelia och Casper som verkligen visade framfötterna i Flyinge och Osby.
Järngänget Yummy och Condello vet vi va dom kan och hoppas på mer :)
Canora har vi inte hunnit haft ute så mycket men en jätte fin häst i henne så vi får se vad hon kan göra 2012 (snabb är hon =) )
Sen har vi också fått en ny häst i stallet en fux hingst jätte snäll och fin, jag har aldrig sett honom in action för han kom när jag var i Thailand. Han har samma pappa som Malin Baryards "Räven"!!!!
Det var några av hästarna vi har.. =)

Idag har jag tagigt tag i att börja klippa igen, så både jag och maskinen kommer få jobba hårt. Condello och Casper blev av med vinter pälsen och ser inte ut som små troll längre.

Nej nu är jag jätte trött och måste verkligen sova, jag är lessen att ja är så dålig på att blogga men har mycket jag ska hinna med så här i jultider.
Men ja lovar att ja snarast ska svara på frågorna som Pia-pa -pink hade för ett tag sen.
Jag vill bara ha bra tid på mig när ja skriver så det blir bra!

Sov nu så gott det ska jag /// Ida Lövgren

Läst 41197 ggr Kommentarer Kommentera

Läst 36724 ggr Kommentarer Kommentera

Jag är tillbaka i Sverige och tillbaka på jobbet, underbart att få mysa med hästarna igen.
På vägen tillbaka från Göteborg till Skåne stannade jag och köpte morötter till hästarna, kände att har man varit borta får man fjäska in sig lite och det verkade fungera!

Thailand var fantastiskt, jag gillar sol och värme så jag trivdes i fulla drag. Jag har i stort sett bara vilat upp mig, men självklart shoppat också. ( är nog lite av en shopoholick)
Vi bodde på ett jätte fint hotell som heter Sunprime och ligger i Kamala Beach ca 1 timma från Phuket city.

En kvälls bild över en del av hotellet

Hotellet hade super fina pooler, maten var fantastisk, personalen var super trevlig, såg inte en enda sur min under 2 veckors tid. Dom hade även massage på hotellet för en jätte billig peng och dom var väldigt dutiga jag var där nästan varje dag

Två av dem som jobbade som massörer

När vi ville shoppa tog vi bussen till Patong som är en stad med mycket liv och rörelse och shopping i massor. Jag köpte 4 par nya skor, 3 piké t-shirt, 4 klänningar, 2 handväskor och en typ weekend resväska.

Tror inte denna bussen skulle vara godkänd i Sverige..!?!?!

Shopping i Patong

I slutet på semestern så åkte vi ut på en utflykt till Bamboo ön och Phi Phi öarna så nu har jag iaf varit på samma strand som filmen The Beach spelades in på.
För att ta oss ut till alla dessa platser så tog vi oss snabbt fram med en speedbåt.

Tillbaka i Göteborg möttes vi av en svag snöstorm och insnöad bil, men så fort jag kommit lite mer söderut så försvann snön.

Semestern var välbehövlig och nu känner jag mig på topp igen och ser fram emot 2012 med glädje.

Jag har ju också som en av tre blivit nominerad till årets hästskötare som avgörs vid Ryttargalan den 8e januari i Stockholm. Ni får hålla tummarna för mig och vem vet vi kanske ses där!!!

MVH Ida Lövgren!!!!

Läst 35147 ggr Kommentarer Kommentera
Hej...
Jag ar i Thailand nu darfor kommer det bli daligt med update men lovar att svara pa era fragor sa fort jag kommer hem igen.
Har ar det i alla fall toppen, forsta dagen och jag har redan fatt mig en redigt rod rygg.. ha ha ha. Men det blir sakert bra om nagon dag!!!!
Vadret ar super har varit 32 grader i luften och 30 i vattnet. Havet ar turkost och jatte nice strand.
Hotellet vi bor pa ar jattefint och allt ar superbilligt. Idag var jag tex pa maikyr och pedikyr och det tillsammans kostade 120 svenska kronor, det hade jag val inte ens fatt ett nagellack for i Sverige :)
Dom var jatte duktiga och jag var jattenojd sa imorgon blir det nog en massage i kokosolja... =)

Klockan ar 23 00 har vi ar alltsa 6 timmar fore sa nu ska jag kila upp till rummet innan jag faktiskt ska sova, en dag imorgon ocksa..!!

Ha det nu sa bra det har jag....\\ Ida Lovgren

Läst 38904 ggr Kommentarer Kommentera

Hästskötarbloggen

Madelen jobbar som hästskötare åt Douglas Lindelöw. I denna blogg berättar hon om sin innehållsrika vardag – under och mellan tävlingarna.

Till bloggen

Här hittar du alla våra husbloggare

Ansvarig utgivare: Marit Nordkvist

Kundtjänst: info@hippson.se

Adress: Gamla Brogatan 11, 111 20 Stockholm

Hippson är sajten med inspiration, kunskap och nytta för dig som ryttare och hästägare. Här publiceras dagligen nyheter, reportage, frågespalter, expertsvar, ridövningar och snackisar från hela hästvärlden. Hippson ger även ut flera populära ridövningsböcker med konkreta tips och steg-för-steg-instruktioner.