18 november 2015, 10:27

Agria och Länsförsäkringar i gemensamt sponsorskap


Agrias vd Birger Lövgren i samspråk med Malin Baryard Johnsson och Ulf Rosengren.
Foto: Roland Thunholm 

  
Nu storsatsar Agria Djurförsäkring på att öka ridsportens tillgänglighet, tillsammans med Länsförsäkringar. Detta genom att sluta ett nytt partnerskap med Sweden International Horse Show.
  
Det nya avtalet löper under fem år och omfattar två huvudsponsorpaket. Därmed förstärks evenemangets långsiktiga utveckling samtidigt som publiken drar en vinstlott. Agria passar på att lyfta de mindre djuren och utökar showen med hundar, papegojor, kaniner och andra favoriter.
– Ridsporten är en folksport i Sverige och vi vill bidra till att allt fler ska få möjlighet att uppleva den årliga familjefesten med fantastiska hästar, elitryttare och härlig stämning. Därför tar vi nu ett extra stort grepp och gör en förnyad långsiktig satsning på SIHS, säger Birger Lövgren, vd på Agria Djurförsäkring i ett pressmeddelande.
  
Har haft ett långt samarbete
Agria har varit en partner sedan starten för 23 år sedan och ser nu fram emot ett fortsatt och intensivt arbete tillsammans med SIHS. Tillsammans med Länsförsäkringar går Agria in och tar två huvudsponsorpaket för evenemanget. Samtidigt utökar Agria sitt engagemang och bjuder in de mindre djuren till Friends Arena så att även hundar, katter och andra mindre djur får ta plats bland hästhovarna.
– Det här betyder oerhört mycket för oss. Agria är en väldigt uppskattad samarbetspartner sedan länge. Att vi nu kan göra en storartad gemensam satsning tillsammans med Länsförsäkringar över fem år kommer framför allt att gynna publiken, säger Ulf Rosengren, ordförande SIHS.

ANNONS: