Saras vardag

Mamma skickade en video idag på hur Fia och Skrållan busar med varandra. Hon säger att de är helvilda, speciellt lilla Skrållan som klättrar i gardinerna och biter dem i tårna.

Hedda och Marco är nyklippta och precis som förra året fick Marco ett hjärta på rumpan. Fint ska det va'!

Fortfarande mörk och grå i pälsen, det gillas! :)

Läst 9041 ggr Kommentarer Kommentera
2013

Igår stod det att det skulle vara åskoväder här, men det var bara molnigt hela dagen och kom lite regn. Var dock jättevarmt så det kändes som att det skulle börja åska när som helst. Är molnigt idag också, men tänkte gå och lägga oss vid poolen en stund nu på förmiddagen. Måste ju njuta av värmen även om solen inte är framme :)

Här kommer lite bilder från igår:

Läst 8891 ggr Kommentarer Kommentera
2013

Hej! Igår bilade vi upp från Key West till Miami Beach. Kom fram på eftermiddagen och checkade in på hotellet. Bor på samma hotell som sist när vi var i Miami, 2010, då vi var så nöjda. Hotellet heter Marseilles och ligger på Collins Avenue med stranden precis bakom sig och nära till all shopping och restauranger. Jättebra läge! Roligt var också att de hade renoverat sedan sist vi var här, så rummet var jättefräscht :)

Vi gjorde inget speciellt igår, gick ut på Lincoln Road Mall på eftermiddagen och tittade i lite butiker. Tillbaka på hotellet käkade vi middag och sedan var det natten. Idag gick vi till en affär och köpte med oss lite frukostgrejer och satte oss på stranden och åt. Låg i solstolarna några timmar, men sedan började det blåsa så väldigt så då packade vi ihop och promenerade omkring i staden. Jag passade på att shoppa lite på rean på Victoria's Secret (Fredrik säger att jag blir ett shoppingmonster så fort jag ser en VS-butik) och undrar lite hur jag ska få med mig allt hem. Äsch, det löser sig!

I bilen på väg till Miami igår. Dunkin' Donuts är ett favoritställe :)

Jag tänkte förresten som många andra göra en liten årsresumé när jag kommer hem. Det har väl inte varit det bästa tävlingsåret om man kollar på "statistiken" (skriver ner alla resultat ((onödigt när det finns på TDB, men är ju så kul med papper och penna))), men det har varit en himla massa bra rundor, även om alla inte varit felfria. Tyvärr en hel del skador, men förhoppningsvis blir 2014 ett skadefritt år! :) Och kommande år också för den delen. Jag var inne på TDB nu och anmälde mig till årets första tävling, som blir i februari, med både Hedda, Marco och Rivica. Är så taggad inför att börja träna och tävla igen. Längtar hem till hästarna (och de andra djuren och familjen :)).

Läst 9426 ggr Kommentarer Kommentera
2013

Sista heldagen i Key West idag. Har haft underbart väder med sol och värme. Legat på stranden hela dagen, gick och åt crêpes senare på eftermiddagen och nu på kvällen blev det bio. Vi såg Saving Mr. Banks. Vilken underbar, fantastisk film! Den bjöd på många skratt och det kom även en tår, eller två. Kan verkligen rekommendera er att se den. Based on a true story! Jag älskar verkligen Disney och hade jag fått välja att träffa någon som tyvärr inte längre finns idag så hade jag velat spendera en dag med Walt himself. Tänk så kul det skulle varit!!

Här kommer ett gäng bilder från våra dagar i Key West :)

Läst 9478 ggr Kommentarer Kommentera
2013

Här kommer Fredriks och mitt julkort! :) Det är som sagt idag som amerikanarna (och många andra världen över) firar jul, så idag går alla omkring med tomteluva. Vi också! Hittills har vi bara tagit det lugnt idag, och kommer fortsätta med det. Åt av den supergoda frukostbuffén jättelänge i morse och sedan har vi bara legat i varsin solstol på hotellets strand. Snart ska vi göra oss i ordning för att gå ut och äta middag på en köttrestaurang som vi blev rekommenderade av hotellets personal. Merry X-mas!

Läst 9185 ggr Kommentarer Kommentera
2013

Shit så roligt det var att köra jetski idag! Det var Fredrik, jag, en guide och tre till som var ute och körde. Vi åkte runt hela Key West och stannade lite här och var. Min jetski och jag kom upp i 75 km/h som snabbast. Galet fort kändes det som! Detta var första gången som både Fredrik och jag provade på detta, och jag vill absolut köra igen. Det första metrarna var lite läskiga, för man kan inte styra om man inte gasar, och när jag tyckte att jetskin åkte lite för mycket åt ett håll och jag ville svänga tillbaka så släppte jag gasen, vilket så klart gjorde att jag inte kunde svänga alls. Gick däremot fort att komma in i det och det var faktiskt lite som att rida, jag var tvungen att vara mjuk och följsam med gas och styre för att få med mig jetskin som jag ville! :)

Läst 9623 ggr Kommentarer Kommentera
2013

Nu är det julafton hemma hos er i Sverige, så god jul på er! :) Fredrik och jag har anlänt nere i Key West. Kom tillbaka till Fort Lauderdale i morse och hämtade vår hyrbil, en cabbe!! Åkte ner till Key West och stannade på vägen bland annat för fika på Dunkin' Donuts och sedan lite minigolf (jag förlorade...).

Imorgon (idag för er) har vi bokat in oss på en jetskitur. Annorlunda julafton jämfört med alla andra år, men det blir skönt att få fira med sol och värme även om just julafton är speciell :)

Här är två bilder som vi köpte på båten efter den andra Formal Night. Synd att det inte var formal varje kväll, är ju så roligt att få klä upp sig!

Läst 8975 ggr Kommentarer Kommentera
2013

Igår besökte vi den sista ön på år kryssning här i Karibien; Haiti! Gick först i land och kikade runt lite och sedan åkte vi på en båttur ut till en liten ö där vi stannade för sol och bad :) Härligt! Idag har vi varit på havet hela dagen och imorgon bitti kommer vi tillbaka till Florida. Den här kryssningen har varit helt fantastisk och vi har fått se och uppleva så mycket vackert. Jag är nu kryssningsfrälst och kan knappt vänta till nästa gång!

Ön som vi åkte ut till :)

Glöm inte att följa mig på Instagram (aamaziingsara) för att se fler bilder eller kolla in mina album på Facebook :)

Läst 8927 ggr Kommentarer Kommentera
2013

Att det finns så många paradis här på jorden! Idag har vi fått besöka ytterligare ett, nämligen Antigua. Herre jösses så vackert! Åkte till en superfin strand med finaste sanden, blåaste vattnet och grönt och skönt runt omkring. Paradise!!!!!

Läst 10457 ggr Kommentarer Kommentera
2013

Ö nummer fyra av sex på vår kryssning har vi idag besökt. Barbados. Ännu ett paradis!!!

Karate Kid har anlänt till Barbados!!

Gymnastik på stranden!

Barbados, paradis! :)

Läst 11650 ggr Kommentarer Kommentera
Sida: 1 2 3 nästa » sista »

Här får du följa Sara Ekmans vardag. Det är hästar, resor och allt däremellan.

Maila Sara

Till bloggen

Här hittar du alla våra husbloggare

Arkiv

Ansvarig utgivare: Marit Nordkvist

Kundtjänst: info@hippson.se

Adress: Gamla Brogatan 11, 111 20 Stockholm

Hippson är sajten med inspiration, kunskap och nytta för dig som ryttare och hästägare. Här publiceras dagligen nyheter, reportage, frågespalter, expertsvar, ridövningar och snackisar från hela hästvärlden. Hippson ger även ut flera populära ridövningsböcker med konkreta tips och steg-för-steg-instruktioner.