Saras vardag
2013

I förmiddags anlände båten till Grenada, en väldigt kuperad, fuktig ö med mycket regnskog :) Vi åkte en minibuss nästan 600 m.ö.h upp i regnskogen och sedan blev det hike inne i regnskogen till Seven Sisters Falls. Där fanns två vattenfall med två små "pooler" under som vi fick bada i :) Fredrik hoppade från bägge fallen, medan jag bara badade. Att gå till fallen tog cirka 40 minuter, och jäklar vilken terräng det var! Upp, ned, lera, fuktiga stenar. Ingen pensionärsvandring direkt, och jag måste säga att jag var helt slut efteråt. Puh!!

Imorgon anländer vi till Barbados!! :)

Fredrik i blåa badbyxor, redo att hoppa! :)

Läst 6348 ggr Kommentarer Kommentera
2013

Heeej! Idag har vi varit på ön Bonaire (Nederländska Antillerna). Haft jättevarmt och soligt, så har nog tyvärr bränt mig lite.. När vi klev av båten gick vi först omkring i den lilla byn, som var deras downtown. Massa färgglada, söta hus :) Köpte souvenirer och sedan tog vi en buss ut till en strand där vi badade och solade.

Nu har vi precis ätit middag och imorgon anländer vi till Grenada. Då har Fredrik och jag anmält oss till en hiketur! Ska vandra upp genom regnskog till några vattenfall. Blir kul! :)

Relax in Bonaire!

Läst 4527 ggr Kommentarer Kommentera
2013

Lite Aruba pictures. Wonderful!

Läst 4398 ggr Kommentarer Kommentera
2013

Oh my så fint här är! Befinner mig i skrivande stund på Aruba! Har precis badat i det turkosa vattnet och solar nu på stranden :) Gratis wi-fi här också, haha, bättre än så här blir det inte!! Ikväll går vi på båten igen och åker vidare mot Bonaire, anländer dit imorgon bitti. Nu ska jag fortsätta njuta, glöm inte kolla min Facebook och instagram för härliga foton från vackra Aruba!! Jag kan inte ladda upp bilder här på bloggen när jag uppdaterar från mobilen..:/ mamma tävlade förresten med Hedda idag och blev trea i 95cm!!

Läst 4035 ggr Kommentarer Kommentera
2013

Hejsan! Nu är vi ute på havet, utanför Kuba någonstans :) Vi klev på båten igår eftermiddag och åkte iväg på kvällen. Gjorde inte så mycket mer än åt middag. Idag efter frukosten satte vi på oss badkläder och la oss i solstolarna. Bara slappat hela dagen och nu har vi precis kommit tillbaka till hytten efter kvällens middag. Kaptenen höll ett välkomsttal och vi passade på att ta en bild med honom :) Imorgon är det också en heldag på havet, men på söndag kommer vi fram till Aruba!!

Fler bilder på Facebook och Instagram (aamaziingsara) :)

Läst 4228 ggr Kommentarer Kommentera
2013

Ännu varmare idag än igår, men jag klagar inte :) Har legat vid poolen hela dagen och läst, badat och slumrat till lite då och då. Relax på hög nivå! Senare på eftermiddagen blev det glass på Cold Stone igen och efteråt åkte vi till köpcentret The Galleria.

Nu ska vi äta middag och sedan får vi börja packa ihop våra väskor. Imorgon eftermiddag avgår nämligen båten. Kryssning i Karibien i 11 dagar!!! :) Vi kommer att besöka Aruba, Bonaire, Grenada, Barbados, Haiti och Antigua. Jag har för mig att det var ganska dyrt med Internet på båten, så vi får se hur uppdateringarna blir. Lite kommer det att bli i alla fall, men kanske inte varje dag. Den som lever får se :)

Sol och bad

Cold Stone har sååå mycket goda glassar :)

Shopping! :)

Läst 4852 ggr Kommentarer Kommentera
2013

Idag har vi varit på stranden här i Fort Lauderdale. Har haft jättevarmt och soligt väder och badat i havet. Wonderful!! Chattade med mamma i eftermiddags och hon hade varit på hoppträning med Hedda. Det hade gått jättebra, hon skrev att hon bara behövde styra så skötte Hedda resten. Lilla Heddis, så snäll och hoppglad!

På eftermiddagen idag gick vi till Cold Stone och åt glass i värmen, för att sedan gå tillbaka till hotellet och lägga oss vid poolen och njuta av den sista solen. Nu har vi precis kommit tillbaka till rummet efter att ha ätit middag. Snart börjar Victoria's Secret Fashion Show på TV. Får icke missas! :)

Härligt på stranden!

Den klassiska hoppbilden!

Läst 5045 ggr Kommentarer Kommentera
2013

God natt hemma hos er i Sverige och god kväll här i Florida :) Jag sitter just nu i hotellbaren med en sallad, cola och datorn. Här nere är det nämligen gratis wi-fi, medan det är en avgift på rummet. Fredrik är just nu ute i vår hyrbil och ska hämta upp en kostym som han beställde i förmiddags. Vi har nämligen varit på Sawgrass Mills idag, ett jättestort shoppingcenter. Fredrik behövde köpa en kostym inför kryssningen och hittade en hyfsat billigt (åtminstone om man jämför med vad den kostade från början.. puh, inte visste jag att kostymer var så dyrt!!!). De skulle lägga upp byxorna åt honom och det skulle inte vara klart förrän nu ikväll.

För mig blev det en del shopping idag, bland annat en vinterjacka. Känns helt efterblivet att köpa en tjock, go vinterjacka när man går omkring och svettas i shorts och linne, men det kommer att behövas hemma i Sverige. Dessutom gjorde jag ett kap när jag köpte den! Den var nedsatt ganska mycket och efter det så hade de tagit bort 30% till. Toppen, tänkte jag, nu slår jag till. Framme i kassan blev jag förvånad när expediten drog av ytterligare 30%. Han måste gjort helt fel, men jag betalade glatt vad som förmodligen var för lite. Oärligt av mig.. Fast nää, de får allt hålla ordning på sina rabatter och erbjudanden :)

Som vanligt hittar ni fler bilder från resan på min Facebook (albumet är offentligt) eller på min Instagram (aamaziingsara). Imorgon tänkte vi gå till stranden :)

En tropisk smoothie i värmen på Cheesecake Factory innan lunch :)

Läst 5369 ggr Kommentarer Kommentera

Halv åtta i morse åkte Fredrik och jag till Landvetter. Snälle lille pappa körde! Snöade massor och planet som vi skulle åka med blev försenat då de inte kunde landa på Landvetter pga all snö på landningsbanan. Vi skulle åka klockan tio, men kom inte iväg förrän strax efter halv elva. Vi landade i Amsterdam kvart över tolv och planet till Atlanta skulle gå fem över ett. Vi var framme vid gaten precis när de började stiga ombord. Ett litet problem dock. De hade överbokat planet och satt oss och ett gäng andra resenärer på stand by. Jag frågade om det inte var lite korkat att överboka ett plan, men tydligen inte, för "nästan alltid är det folk som inte dyker upp", var det svaret jag fick. Den här gången dök däremot alla upp. Typiskt, tänkte vi, och vi hade dessutom ett plan att passa i Atlanta, som skulle ta oss till Florida.

Vi fick följa med upp till kontoret och där gav de oss besked att vi skulle få åka tre timmar senare till Atlanta och sedan vidare därifrån till Fort Lauderdale. Som kompensation för den här tre timmar långa väntan fick vi även 600 EURO VAR i kontanter! Då kändes det inte lika surt längre!! Jippie, mer fickpengar till resan!!

Nu ska vi gå på planet och åka till USA. Nästa gång vi hörs är jag i Florida :)

Sådan tur i oturen!! Jag har ofta tur när det gäller flygresor och flygplatser!! :)

Läst 5421 ggr Kommentarer Kommentera
2013

Nu har mamma gett bort Natalie, den gamla hästen som har hängt med lääänge här hemma hos oss :) Mamma fick för några månader sedan ridsällskap av en quinna på helgerna, och hon blev så himla förtjust i Natalie. Hon fick låna henne på prov och det har fungerat jättebra, så nu har mamma gett bort gamla Natalie till henne. Hon kommer få det toppen och bara ha det gott.

En liten nostalgitripp är väl nu på sin plats?

Jag kommer ihåg när mamma var på jakt efter en ny häst. Hennes tidigare dressyrhäst, Charlie, hade hon tyvärr fått ta bort. Jag kommer inte ihåg exakt vad det var, men något med en nackkota?? I vilket fall som helst fick han somna in och mamma började leta efter en ny tränings- och tävlingskamrat. Jag var runt 11 år och åkte med land och rike runt för att hitta en häst. Satans trist var det och en gång när vi varit på ett ställe och skulle åka vidare, då visade det sig att mamma hade låst in bilnycklarna i bilen. Inget har förändrats sedan dess..

En dag skulle vi åka till Tranemo för att kolla på en häst. Jag var så himla trött på det där hästletandet så jag sa till mamma att "den här hästen köper du, för nu orkar jag inte åka och titta mer", när vi satt i bilen. Det var Natalie som mamma provred, och hur det gick sedan kan ni lista ut.

Natalie har varit mammas dressyrhäst som hon har skördat många framgångar med. Mängder med vinster och placeringar upp till MsvB och hon är AB-premierad. Nu kommer ni nog dock bli lite förvånade när jag berättar att det var med Natalie som jag vann mitt allra första segertäcke. I hoppning!!! Hör och häpna, den stora klumpedunsen som jag i alla år har kallat för älgen, det var hon som gav mig det första, efterlängtade segertäcket. Det låter mamma aldrig mig glömma, utan har alltid påmint mig när jag sagt något taskigt..

För att återkomma till tävlingen så var det på ett meeting, första dagen, uppe i Stenungsund. Bästkusthoppet. Jag hade nyligen fått en ny ponny (Hembys Mimosa), som jag skulle tävla för första gången där. Det var både ponny och häst, så vi tog med Natalie och jag gjorde min första start på stor häst där. 90 cm var det och älgen lyfte på fossingarna och var riktigt kvick! Ett skojigt minne!

Jag hoppar Natalie i paddocken hemma. Känns som 100 år sedan!!

Natalie har sedan vunnit mååånga segertäcken, fast i dressyr :)

Gamla damen klämde även på äldre dar ut lilla Maui (det var knappt, mamma och jag drog för kung och fosterland, men den historien har ni redan läst).

Mest dressyr, men några små skutt ibland!

Natalie har även kallats för ångvälten, då hon ibland bara får för sig att gå, och då kan inget eller ingen stoppa henne..

Läst 7127 ggr Kommentarer Kommentera

Här får du följa Sara Ekmans vardag. Det är hästar, resor och allt däremellan.

Maila Sara

Till bloggen

Här hittar du alla våra husbloggare

Mest lästa

Arkiv

Ansvarig utgivare: Marit Nordkvist

Kundtjänst: info@hippson.se

Adress: Gamla Brogatan 11, 111 20 Stockholm

Hippson är sajten med inspiration, kunskap och nytta för dig som ryttare och hästägare. Här publiceras dagligen nyheter, reportage, frågespalter, expertsvar, ridövningar och snackisar från hela hästvärlden. Hippson ger även ut flera populära ridövningsböcker med konkreta tips och steg-för-steg-instruktioner.