Dressyr
8 juni 2020, 09:28

Emilia Bergåkra kvalad till SM i FEI-debuten: ”Red för min syster”

Under helgen öppnade tävlandet för unga ryttare upp efter pandemi-uppehållet. Emilia Bergåkra kvalade till SM på första försöket, som dessutom var ekipagets FEI-debut.
”Jag vill att Cecilia ska veta att vi tänker på henne”, säger Emilia, som ger en stor del av äran till sin storasyster som för tillfället ligger inlagd på sjukhus. Mamma Sigrid Bergåkra berättar mer.

Läs också:
Arkivfoto: Adobe Stock

5 juni 2020, 18:57

Digitalt tävlande skapar nya möjligheter

De digitala dressyrtävlingarna är något som har fått ett uppsving i spåren av coronapandemin. P4 Sörmland har träffat ryttaren Amanda Andersson Åkerberg och domaren Lotta Finstorp – som ser fördelar med det nytänkande konceptet.

1... 111213... 47