Louise Romeike
1 september 2019, 17:17

Lättad förbundskapten: "Jobbat för det här sedan jag började 2016"

Fälttävlans förbundskapten Fredrik Bergendorff var lättad och lycklig efter lagbronset och den säkrade OS-biljetten på EM i Luhmühlen.
– Det här är jätteskönt. Vi har jobbat för det här hela året när vi missade att kvala i Tryon. Eller egentligen har vi jobbat för det sedan jag började 2016.

Läs också:
Foto: Stefan Lafrentz

1 september 2019, 10:14

Sveriges lag femma inför banhoppningen

Så är det dags för upplösningen av EM i fälttävlan. För svensk del handlar det inte bara om medaljer. En biljett till OS står också på spel. Inför banhoppningen ligger Sverige femma och laget har en preliminär OS-biljett, nu ska det hålla hela vägen – håll tummarna.